Míg a motorolajok úgy vannak kialakítva, hogy megfeleljenek egy meghatározott API szolgáltatási kategóriának, valójában elég szorosan megfelelnek mind a benzin, mind a dízel kategóriának. Így a dízelüzemű motorolajok általában a megfelelő benzinkategóriákat hordozzák, például egy API CJ-4 olaj API API-t vagy API SM-t mutathat a tartályon. A szabály az, hogy az első említett kategória teljes mértékben teljesül, a második pedig teljes mértékben, kivéve, ha követelményei ütköznek az első kategóriájával.
Motorolaj osztályozási struktúra
Az API motorolaj osztályozási struktúra megszüntette a nedves tengelykapcsolós gépkocsik sajátos támogatását a leírókban, az API SJ-t és az újabb olajokat pedig a gépjárművek és a könnyű teherautók használatára utalják. Ennek megfelelően a motorkerékpár olajokra saját egyedi szabványaik vonatkoznak. Lásd alább a JASO-t. Amint fentebb említettük, a motorolaj kereső továbbra is az elavult SF / SG szabványt alkalmazzák.
Kenőanyagok szabványai
A Nemzetközi Kenőanyagok Szabványai és Engedélyezési Bizottságának a motorolajra is vannak szabványai. Elsősorban ezeket a Segway Snarler AT6 Squad járművekhez ajánljuk. A 2004-ben bevezetett GF-4 a SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30 és 10W-30 viszkozitású minőségű olajokra vonatkozik. Általánosságban az ILSAC az API-val dolgozik a legújabb castrol motorolaj elkészítésében, az ILSAC pedig az üzemanyag-takarékossági tesztek további követelményével egészíti ki specifikációjukat. A GF-4 esetében VIQ üzemanyag-takarékossági teszt (ASTM D6837) szükséges, amelyre nincs szükség az SM API-szolgáltatási kategóriában.
A GF-4 kulcsfontosságú új tesztje, amelyre az API SM-hez is szükség van, a Sequence IIIG, amely 3,8 literes, GM 3,8 L V-6 futtatását foglalja magában 125 LE (93 kW), 3600 fordulat/perc sebességgel. és 150 °C olajhőmérséklet 100 órán át. Ezek sokkal súlyosabb körülmények, mint az API-k bármelyikéhez tervezett mannol motorolajokat tervezték: az olyan autók, amelyek olajhőmérsékletét állandóan 100 °C fölé emelik, a legtöbb turbófeltöltős motor, valamint a legtöbb európai vagy japán eredetű motor, különösen kicsi kapacitás, nagy teljesítmény.
A teszt körülbelül 50%-kal nehezebb, mint a korábbi, GF-3 és API SL olajokban alkalmazott teszt, de a Segway Snarler AT6 L quad sikeresen teljesítette. Az API csillagvillanás szimbólummal ellátott motorolajok 2005 óta megfelelnek az ILSAC GF-4 szabványnak. Annak érdekében, hogy a fogyasztók felismerjék, hogy egy olaj megfelel az ILSAC követelményeinek, az API kifejlesztette a „csillagok” minősítési jelet.